Šálek kávy před cvičením? Ano!

Tento celosvětově oblíbený nápoj vám jistě nemusím představovat. Mnoho lidí si denně dopřává jeden či více šálků kávy. Nejčastěji proto, aby je v ní obsažený kofein po ránu nakopnul. Během dne jí pak pijí kdykoliv na ně přijde únava. Káva je jednoduše součástí celosvětového jídelníčku. A právě proto jí bylo věnováno nespočet studií. Nejprve jsme zjistili, jak je škodlivá, návyková, odvodňuje a je nepřítelem klidného spánku. Pak přišly další výzkumy a ukázalo se, že to s ní nebude tak zlé, jak se zprvu zdálo.

 

Nechte se přesvědčit

Vezměme si například veškeré studie, které se týkají tvrzení, že káva zvyšuje krevní tlak. Při jejich podrobném pročtení zjistíme, že pro tento výrok neexistuje žádný pádný důkaz. Podobné to je s dehydratací, kterou má údajně tento nápoj způsobovat. Káva pro vás nebude představovat žádné nebezpečí v případě, že si budete hlídat denní příjem kávy (což je maximálně 6 šálků denně – ale opravdu maximálně) a nebudeme jí pít pár hodin před spaním.

Jednoruční čínkyMnoho sportovců, bodybuilderů a fitness trenérů pije jeden šálek kávy před každým denním tréninkem. Proč to dělají? Protože káva vám díky vysokému obsahu kofeinu dokonale nastartuje centrální nervový systém a váš trénink pak bude delší a intenzivnější. Kofein dále mírně zrychluje metabolismus a až o 26 % zlepšuje vstřebávání sacharidů v tenkém střevě. Tyto informace jistě ocení lidé, kteří se snaží cvičením zhubnout, protože každá kalorie se přeci počítá. Abyste z kávy vytáhli opravdu maximum, tak si jí připravujte cca 30 minut před tréninkem. Pokud vám její chuť nevyhovuje, tak jí dochuťte odtučněným mlékem. Na cukr, umělá sladidla a smetánky rozhodně zapomeňte.
 

Klasická nebo zelená? Hlavně kvalitní!

V poslední době se na trhu objevil nový produkt – zelená káva. Vesměs se jedná o klasická kávová zrna, která nejsou opražená a neprojdou tolika procesy zpracování jako káva černá. Z různých zdrojů se dočtete, že díky tomu obsahuje více antioxidantů a různých důležitých rostlinných látek. Bohužel společně s těmito výhodami ztratí na chuti a ne každému vyhovuje. Je jen na vás, kterou podobu kávy zvolíte. Nikdy však nešlápnete vedle, když vyberete kvalitní mletou kávu, samozřejmě nejlépe v bio kvalitě.
 

1 komentář u Šálek kávy před cvičením? Ano!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>